12 goda skäl att vara Thermia-återförsäljare

1. Förstklassiga produkter
Thermias produkter bygger på mer än 40 års erfarenhet av utveckling, installation och drift av värmepumpar. Allt är byggt med högsta kvalitet, med perfektion in i minsta detalj.

2. En beprövad och fördelaktig försäljningsmodell
Thermia säljer sina produkter direkt till sitt återförsäljarnät och direktkontakten leder till ett tätt och smidigt samarbete. Försäljningsmodellen borgar också för ett gott rykte, tack vare att alla Thermiainstallationer görs av certifierade återförsäljare.

3. Tillgång till ett starkt varumärke
Thermia startades år 1923 och har sedan dess levererat energibesparande värmelösningar till nöjda kunder över hela landet och även ute i Europa. År efter år får Thermia toppbetyg gällande kundnöjdhet samt att kunderna vill rekommendera varumärket till andra.

4. Exklusivt avtal och starkt marknadsstöd
Som återförsäljare får du tillgång till Thermias produktsortiment och kan därigenom erbjuda dina kunder Thermias unika lösningar. Dessutom får du ta del av Thermias marknadsföringspaket där egen återförsäljarsida ingår, samt vara en del av Thermias olika marknadsaktiviteter både nationellt och regionalt.

 

5. Möjlighet till smidig finansiering
Thermia kan via sitt samarbete med Wasa Kredit erbjuda dig som återförsäljare ett verktyg som gör att du snabbt få in pengarna när du säljer en värmepump, samtidigt som slutkunden får smidig finansiering av sitt värmepumpsköp.

6. Unikt trygghetspaket
Thermia erbjuder marknadens starkaste trygghetspaket. De första 6 åren ingår alltid och den ger ersättning även vid åskskada. Den kan sen årsvis förlängas av kunden ända upp till 16 eller 18 år beroende på produkt. Efter registreringen av värmepumpen tar vår försäkringsfömedlare Arctic över administration av trygghetsförsäkringen.

 

7. Affärsutveckling av ditt företag
Din framgång är vår framgång. En engagerad regionchef kommer att ge dig stöttning och hjälp med att utveckla din affärsverksamhet.

8. Utbildning för dig och din personal
Via vår utbildningsenhet Thermiaskolan får du tillgång till hela vårt utbildningsprogram. Du får dessutom möjlighet att vara med på fortlöpande utbildningar gällande nyheter och uppdateringar.

9. Köpintresserade kunder skickas till dig
Via en centralt styrd leadshantering på webben fångar Thermia effektivt upp köpintresserade kunder och distribuerar ut dessa till sina återförsäljare. Du får komplett information kring varje kund gällande installationsadress, önskad värmepumpstyp, önskat installationsdatum, med mera.

10. Central slutskundssupport
Thermias centrala Konsumentkontakt tar hand om de kunder som har mer generella frågor om värmepumpar, så att du kan fokusera på skarpa kundleads och köpintresserade kunder.

11. Dedikerad fastighetsavdelning
Thermias fastighetsavdelning växer så det knakar. Via fastighetsavdelningen kan du få hjälp och stöd kring större projekt och fastighetslösningar.

12. Snabb och kunnig support när du behöver hjälp
Dyker det upp tekniska frågor vid installation eller service, så står vårt kunniga team på Teknisk service redo att hjälpa dig. Som återförsäljare har du ett hotline-nummer direkt in till avdelningen och slipper gå via företagets växel.