– Klimatansvaret är viktigt för oss och vi pratar om hållbarhet i alla led inom organisationen men vi vill så klart även fortsatt öka kännedomen om oss och våra produkter, säger Lars Gyllander, försäljningsdirektör Thermia.
Thermia har haft en positiv utveckling och stark tillväxt de senaste åren. Företaget firade nyligen 100 år. Den miljövänliga uppvärmningen som Thermia står för är en nyckel till framgång och längdlandslaget hjälper till för att fler ska få kännedom om Thermias produkter, innovativa värmepumpar som utnyttjar förnybar energi.
– Vi närmar oss tio år tillsammans med Thermia Värmepumpar och vi är både glada och tacksamma att vi får fortsatt förtroende att bidra till deras framgång så som de stöttar oss mot våra mål. Det ska bli kul att ha dem med på resan mot hemma-VM i Falun, säger Malin Westhed Marknadschef på Svenska Skidförbundet längd.
Samarbetet bygger stolthet internt i en organisation som gillar skidåkning.
– Längdlandslaget har haft ännu en fantastisk säsong som toppades med elva medaljer på VM i Trondheim, fortsätter Gyllander. Det ger oss och vårt varumärke ett lyft och genererar stolthet internt. Många i företaget och även flera av våra kunder brinner för skidåkning så det känns helt rätt att vi fortsätter vår resa med längdlandslaget, avslutar Gyllander.
Kontaktperson:
Lars Gyllander, försäljningsdirektör, lars.gyllander@thermia.se, 070-982 86 15
Malin Westhed, Marknadschef, Svenska Skidförbundet längd, 070 372 28 12